Організація інклюзивного навчання у Вараському ліцеї №2 з 01.09.2022
Організація інклюзивного навчання у Вараському ліцеї №2 з 01.03.2023
Особливості інклюзивної освіти в 2022 – 2023 навчальному році
Документи для зарахування учнів з ООП до закладу освіти
Зарахування дитини із ООП до закладу загальної середньої освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника на підставі таких документів, поданих законними представниками учня:
- заяви про зарахування до закладу освіти, поданої особисто (необхідно надати документ, що посвідчує особу);
- копії свідоцтва про народження дитини (під час подання надається оригінал);
- оригіналу або копії медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/о;
- оригіналу або копії висновку про психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини чи витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації (за бажанням батьків дитини);
- оригіналу або копії відповідного документа про освіту (за наявності).
Під час воєнного стану для організації інклюзивного навчання учнів із ООП (зокрема з числа тих, що вимушені були змінити своє місце проживання) до закладу освіти подаються копії документа, що посвідчує особу (в разі наявності) та висновку. У випадку звернення законних представників учнів з ООП, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, заклад освіти має зарахувати дитину на підставі обов’язкових документів для зарахування, у тому числі надісланих електронною поштою чи у мессенджерах.
Організація інклюзивного навчання
Інклюзивне навчання в закладі освіти організовується відповідно до особливих освітніх потреб учнів з урахуванням визначеного рівня підтримки:
Перший рівень підтримки надається школярам, які мають поодинокі, незначні труднощі І ступеня прояву (інклюзивний клас не створюється). Рішення закладу освіти приймається на підставі таких документів:
- письмова заява батьків (у довільній формі);
- протокол оцінки потреби учня в наданні підтримки у закладі освіти (додаток 2 до Порядку) або висновку ІРЦ.
Підтримка другого-п’ятого рівнів надається учням, які мають бар’єри в різних сферах розвитку, що перешкоджають успішному функціонуванню. Керівник закладу освіти формує інклюзивний клас на підставі заяви одного з батьків учня та висновку ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку школяра. У період воєнного стану заклад освіти не може відмовити в організації інклюзивного навчання, а гранична кількість таких в інклюзивних класах, визначена Порядком, не застосовується.
Нормативно – правові акти для організації інклюзивного навчання
у 2022-2023 році
- Лист МОН “Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році” №1/10258-22 від 06.09.2022
- Постанова Кабінету Міністрів “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти” №957 від 15 вересня 2021 р.
- Постанова Кабінету Міністрів “Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 і від 15 вересня 2021 р. № 957” № 483 від 26 квітня 2022
- Постанова Кабінету Міністрів “Про внесення змін до Положення про інклюзивно-ресурсний центр” № 493 від 29 квітня 2022 р.
- ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затверджене наказом МОН України №609 від 08.06.2018
- Лист МОН “Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами” №1/6435-22 від 15.06.2022
- Лист МОН “Щодо асистента учня (дитини) в закладах освіти” №1/9540-22 від 19.08.2022